Orkaan - Reisverslag uit Chetumal, Mexico van Liezzelott Schuren - WaarBenJij.nu Orkaan - Reisverslag uit Chetumal, Mexico van Liezzelott Schuren - WaarBenJij.nu

Orkaan

Blijf op de hoogte en volg Liezzelott

05 Augustus 2016 | Mexico, Chetumal

Nadat ik Tikal niet inkwam wegens de staking waren er twee opties. Wachten tot de staking voorbij was, of doorgaan en wellicht over een aantal dagen terugkomen. Omdat de staking best wel eens een paar dagen kon duren en het stadje erg saai en onvriendelijk was, besloot ik (aangezien papa geen besluiten neemt en alleen mij volgt) om door te gaan naar Belize City voor 2 nachten, dan terug naar San Ignasio (Belize) en daarna terug te komen naar Tikal (Guatemala) om vervolgens met de bussen naar Costa Rica te gaan in een paar dagen zodat ik nog tijd had om met Ties en Mirjam dingen te doen. Wow, voor het eerst een redelijk strak plan. Zo gezegd zo gedaan.
Hup in de shuttle naar Belize City. Bij de grens hoorden we over een orkaan die op Belize City afstormde. Ja wat doen we? Dan maar stoppen in San Ignasio en wellicht later naar Belize? Dat wilde ik wel, maar papa wilde door naar Belize City. Oke prima dan, 'vandaag beslis jij.' Belize City werd een soort van geëvacueerd. Niet echt officieel, maar de bewoners vluchtten naar hoger gelegen gebied. Of de chauffeur toch wellicht in Belmopan kon stoppen. Nee dat mocht niet. Het was een Guatemalteeks autobedrijf en hij mocht alleen in Belize City stoppen. Recht op de orkaan af dus. Beetje onverantwoordelijk als je het mij vraagt, maar oké.
In Belize City op zoek naar een hostel, maar werkelijkwaar alles zat vol. We konden nog naar het duurste hotel van de stad, dat een kleine 200€ voor een nacht was. Nee bedankt. Onze medereiziger opperde dat, ipv terug naar San Ignasio, we ook naar Mexico konden. Dat leek papa leuk. Prima, vandaag mocht hij beslissen dus op naar Mexico. Tweede grensovergang van de dag, maar het was rustig dus het ging snel. Ergens zo rond 9 uur 's avonds hadden we een hostel gevonden (huh wat ging de tijd snel opeens!? O Mexico loopt een uur voor op de rest van Midden Amerika). De eerste blik op internet vertelde me dat de orkaan wellicht niet op Belize City afstormde maar naar een stadje in Mexico, Chetumal.
'Hee Frank. Hoe heet het hier ook alweer?'
'Chetumal, hoezo?
Kut.
Oké, niets aan te doen. Onze kamer was op de eerste verdieping dus als het zou overstromen zaten we redelijkerwijs droog. Nog even op zoek naar eten, maar het mooie *ahum* Chetumal was om half 10 potdicht. Er waren een paar straatverkopers met hot dogs. Lekker... Gelukkig had ik in Belize City een grote portie gegeten bij een goed Chinees restaurant.
Naar bed en hopen dat de orkaan ons overslaat. Of niet, want hoe gaaf is het om zoiets eens mee te maken.
Maar, vanochtend las ik dat de orkaan toch aan land was gegaan bij Belize City. Op een paar harde regenbuien en flinke windstoten na, hebben we niet erg veel van de orkaan zelf meegekregen.
Dus, alles gaat goed, ik zit toch nog in mijn geliefde Mexico en ga over een paar dagen voor de tweede keer naar Belize! Hiephoi, wat een avontuur. Maar, de volgende keer bepaal ík toch maar weer wat we gaan doen, en niet papa...

  • 06 Augustus 2016 - 15:12

    Janneke:

    Wat een leuke reis ben je aan het doen! ;)

  • 06 Augustus 2016 - 15:37

    Liezzelott Schuren:

    O bah hoor. Ik word misselijk van dat gereis. Ik denk dat ik vanuit Belize toch een vlucht terug naar Costa Rica ga doen. Ik ben die busreizen echt beu!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Mexico, Chetumal

Liezzelott

Actief sinds 16 Juni 2012
Verslag gelezen: 293
Totaal aantal bezoekers 102510

Voorgaande reizen:

04 Juli 2016 - 27 Augustus 2016

Midden-Amerika

01 Juli 2012 - 30 November -0001

Zuidoost-Azië

Landen bezocht: