The end - Reisverslag uit Puerto Viejo, Costa Rica van Liezzelott Schuren - WaarBenJij.nu The end - Reisverslag uit Puerto Viejo, Costa Rica van Liezzelott Schuren - WaarBenJij.nu

The end

Blijf op de hoogte en volg Liezzelott

25 Augustus 2016 | Costa Rica, Puerto Viejo

'Je hebt al lang niets meer geschreven!'
'Ben je al terug in NL, je hebt niets meer op je blog gezet.'
'Je moet wel echt nog een blog plaatsen voor je terug bent in NL.'

Oké oké! In dit stinkende, smerige hostel met verschrikkelijke livemuziek heb ik toch niets beters te doen! Mijn laatste blog is inderdaad alweer een tijdje geleden. Excuses voor diegene die meteen lezen wat ik te vertellen heb en met smacht wachten op een nieuwe blog.
Sinds de laatste dag in Belize heb ik nog heel wat gedaan!
Ten eerste zijn Frank en ik in 3.5 dag van Belize naar Costa Rica (CR) gereisd. Ik was afgepeigerd... Uren achter elkaar in een kleine shuttle met geïrriteerde toeristen. Nee, voor mij hoeft het niet.
Ten tweede ben ik vol op mijn bek gegaan terwijl ik me door een menigte taxichauffeurs heen probeerde te duwen. Toen ik erdoor was en opgelucht adem wilde halen, trapte ik in een van de kuilen die de stoepen in CR rijk zijn. Met backpack op mijn rug en tassen in mijn handen viel ik voorover. Knieën open en een flinke schaafwond op mijn voet. Mijn humeur, dat al ernstig aangetast was na de 3.5 dag reizen, werd er alleen maar slechter op. Argh, ik haat opdringerige taxichauffeurs!
Ten derde ben ik met Frank, Ties en Miryam gaan raften op een van de beste raftrivieren van de wereld, aldus onze gids. Echt heel gaaf! Tot op het bot doorweekt blijven peddelen en hopen dat de boot niet omgaat. In een rustig stuk mochten we het water even in. Hup die boot uit, nat waren we toch al! Ik heb nooit met een reddingsvest aan in het water gelegen, maar wow! Wat drijf je goed in die dingen. Heerlijke dag gehad!
Ten vierde, en dit is echt het gaafste wat ik ooit in mijn leven gedaan heb, Canopy Tour! O, dat is ziplinen door het regenwoud. Ties en Miryam gingen mee, Frank bleef in het hostel. Ik hou van snelheid en ging een paar keer iets te snel, wat me de bijnaam 'fast girl' opleverde bij de tourgidsen. Miryam daarentegen was doodsbang en kreeg telkens te horen dat ze sneller moest. Dus toen we met z'n tweeën moesten, besloot ik achter te gaan zodat ik de snelheid kon controleren. We gingen met een vaart naar beneden, constant vergezeld door Miryams 'Sloth panic! Sloth panic! Sloth panic!' Ik hing gierend van het lachen achter haar. *heb ik ergens geschreven dat Miryam en ik onszelf hebben uitgeroepen tot drievingerige luiaards? Anyway, daar komt sloth panic vandaan* De Canopy Tour had ook een 'Tarzan sprong.' Al kon je het niet echt een sprong noemen. Vastgebonden aan een touw werd je de leegte ingegooid en zwaaide als Tarzan door het regenwoud. Awesome! Er is een filmpje van, maar dat staat op een cd, dus die gooi ik na de vakantie wel ergens op internet.
Ten vijfde, verblijven in het stinkende hostel in Puerto Viejo. Het wordt gerund door een goede vriend van Ties, dus ik ben een beetje verplicht om hier te blijven. Maar, jakkes! Ik heb nog nooit in zo'n vies hostel geslapen. Er hangen gordijnen voor de ramen. Als ik ze aanraak heb ik de neiging om onder de douche te springen, maar ik hou het bij handen wassen. Er lopen twee honden rond. Lieve beesten hoor, maar je ruikt ze al van tien meter. Daarbij nemen ze zand mee waardoor alles onder zit. Inclusief mijn matras, dat ik dus elke dag even uitklop voor ik ga slapen. De wc's hebben een constante stank bij zich en de douches zijn net groot genoeg om in te staan. Maar er is dus geen fatsoenlijk droge plek voor kleren. Maar ach, de koffie smaakt erg goed...
Ten zesde, OMG IK HEB EEN SLOTH GEZIEN VAN DRIE METER AFSTAND. Hij (zij?) keek me aan en lachte.
Ten zevende ben ik me af aan het vragen waarom er in het bed van Frank en Ties knoflook ligt. Frank zegt dat het tegen de vampieren is, maar daar geloof ik niet zo in.

Anyway, de vakantie loopt ten einde. Morgen ga ik terug naar San Jose, en 's avonds met Miryam paintballen. Vrijdag heb ik nog tijd om souvenirs te kopen voor al mijn lieve vriendjes (maar eigenlijk vooral voor mezelf) en zaterdag vertrekt mijn vliegtuig. Na een stop van 23 uur in Houston vlieg ik zondag terug naar Nederland, waar ik maandag aankom. Dit is dus mijn laatste blog.
Ik heb een geweldige vakantie gehad, maar ben blij dat het bijna voorbij is. Een goed bad en fatsoenlijk eten! Ik kijk er nu al naar uit. Tot snel lieve vriendjes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Costa Rica, Puerto Viejo

Liezzelott

Actief sinds 16 Juni 2012
Verslag gelezen: 1587
Totaal aantal bezoekers 102506

Voorgaande reizen:

04 Juli 2016 - 27 Augustus 2016

Midden-Amerika

01 Juli 2012 - 30 November -0001

Zuidoost-Azië

Landen bezocht: