Vulkanen - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Liezzelott Schuren - WaarBenJij.nu Vulkanen - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Liezzelott Schuren - WaarBenJij.nu

Vulkanen

Blijf op de hoogte en volg Liezzelott

29 Juli 2016 | Guatemala, Antigua

Kijk vooral even naar het toegevoegde plaatje; het kaartje uit de atlas over platentektoniek. Op de Havo en het Vwo was het mijn favoriete plaatje. Samen met alle andere die op die pagina stonden. Op de randen van die platen, waar de aardkorst tegen elkaar aanschuift, is een verhoogde kans op aardbevingen en vulkanen. Prachtig was het rijtje vulkanen in centraal amerika. Er was bijna te weinig plaats om ze aan te geven.
Nooit had ik gedacht het met eigen ogen te zien, al die vulkanen op een rijtje. Maar ik zie ze! Ik glij er op een vulcanoboard vanaf, ik zwem in de meren eromheen en ik zie ze uitbarsten. Ik ben nog nooit zo gelukkig geweest!

Op het moment ben ik in Guatemala, en het is hier prachtig. Tot nu toe ben ik in Antigua en Lago Atitlán geweest. Wow, wat een prachtig land! Het meer is omringend door 12 vulkanen, maar die zijn niet meer actief. We waren in San Marcos, het hippiestadje van Lago Atitlán. Bah wat heb ik een hekel aan die nep hippies. Ow kom gaan we met z'n allen yoga doen en heel kalm en rustig praten terwijl we eigenlijk geen bal te zeggen hebben. Maar het was gezellig. In San Marcos ontmoette we Claudia, een Mexicaans meisje. Ze is met ons mee terug gereisd naar Antigua. In Antigua heb je uitzicht op drie vulkanen, waarvan er eentje constant actief is. Gisteren was die het meest actief van de afgelopen dagen en ik keek mijn ogen uit. Hij bleef spuwen, niet veel, maar genoeg om van deze afstand fatsoenlijk te kunnen zien. De hosteleigenaar zegt dat die de komende dagen waarschijnlijk alleen maar actiever wordt en met een beetje geluk gaat die ontploffen. Dat zou mijn vakantie echt perfect maken. We zitten op een veilige afstand, so no worries.

Over een paar dagen trekken we naar het noorden om de grootste Maya tempels van Guatemala te zien; de Tikal tempels.

  • 30 Juli 2016 - 04:20

    Janneke:

    Ik duim mee voor je :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Guatemala, Antigua

Liezzelott

Actief sinds 16 Juni 2012
Verslag gelezen: 339
Totaal aantal bezoekers 102496

Voorgaande reizen:

04 Juli 2016 - 27 Augustus 2016

Midden-Amerika

01 Juli 2012 - 30 November -0001

Zuidoost-Azië

Landen bezocht: